Девіз групи “Ромашка”
Є група « Ромашка» у нашім садку
Ніде не знайдете ви більше таку!
Тут казка живе, тут веселковий рай,
Тут сміху дитячого б’є водограй.
Тут Творчість гніздечко звиває своє,
Тут Логіка дітям знання дає.
Тут Дружба заспівує пісню дзвінку,
Щоб діти щасливо росли у садку.
Ніде не знайдете ви більше таку!
Тут казка живе, тут веселковий рай
Тут сміху дитячого б’є водограй
Тут Творчість гніздечко звиває своє,
Тут Логіка дітям знання дає.
Тут Дружба заспівує пісню дзвінку.
Щоб діти щасливі росли у садку.
Пам’ятка для батьків
«Вікові особливості дітей
старшого дошкільного віку».
У віці 5-6 років ваша дитина вже майже доросла — через рік вона піде до школи! На шостому році життя в дітей формуються такі почуття: інтелектуальні (допитливість, цікавість, подив, почуття гумору); естетичні (почуття прекрасного, героїчного); моральні (почуття гордості, сорому, дружби). Сьогодні ми розглянемо, які зміни відбуваються в розвитку та характері дитини цього віку та на що батькам слід звернути увагу.
- РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ
У дітей цього віку дуже швидко розвивається пізнавальна активність. Діти стають ще допитливішими, дуже багато питань ставлять батькам і чекають правдивих, чесних, точних, відвертих відповідей. Вони мають вже певний багаж знань, тому дуже хочуть, щоб дорослі їх вислухали. Розмови з дітьми та відповіді на їхні запитання збагачують дитячий світогляд.
- АКТИВНИЙ РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ
У віці 5-6 років сприймання у дітей доволі активне (цілеспрямоване, осмислене, аналітичне). Увага стає стійкою. Запам’ятовування вже цілеспрямоване, свідоме. Образна пам’ять являється чи не головним видом пам’яті в цьому віці.
У цьому віці стрімко розвивається смислова пам’ять. Її ефективність залежить від правильного розуміння інформації, що дається для запам’ятовування. Досвідчені педагоги садочка HappyLand під час занять обов’язково заохочують дітей повторювати, римувати; пропонують дітям встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та мислити образно. Ці засоби є найкращими для розвитку пам’яті дітей цього віку.
- РОЗВИТОК УЯВИ
Дитина починає створювати власні образи та керувати ними. Таким чином, діти здатні вигадувати цікаві історії, оповідання; складати вигадані ними конструкції не звертаючись до зразка.
- РОЗВИТОК ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ
Мислення дітей 5-6 років — наочно-образне, з елементами словесно-логічного, вже формується й образно-схематичне. Починає розвиватися й категоріальне мислення, встановлюються зв’язки між поняттями «причина-наслідок». Діти старшого дошкільного віку можуть виконувати завдання на передбачення. Розвивається функція мислення символами, що є підґрунтям для створення різних моделей предметів.
- РОЗВИТОК ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ
Зростає й розумова активність дітей. У садочку HappyLand на заняттях з математики вихователі груп старшого дошкільного віку вчать майбутніх першокласників логічно мислити, розв’язувати нескладні задачі усно (в думці). Крім того, вчать дітей розмірковувати, робити аналіз і невеликий коментар. Дитина починає робити описові розповіді, опираючись на сюжет, що намальований на картинці. Самостійно переказує нею почуте.
ПОРАДИ БАТЬКАМ
- Батьки для дітей 5-6 річного віку є прикладом для наслідування. Тому задумайтесь — який приклад ви подаєте в тій чи іншій ситуації.
- Дуже важливими моментами в житті дитини цього віку є час, проведений спільно з батьками. Відвідавши разом із батьками зоопарк, цирк, кінотеатр, навіть проста прогулянка на свіжому повітрі здатні залишити яскраві враження в дитини.
- Спілкування з дітьми дуже необхідні для подальшого становлення особистості. Спостерігаючи за поведінкою батьків у соціумі, дитина швидше починає орієнтуватися в навколишньому середовищі.
- У цьому віці діти дуже часто починають робити те, що їм хочеться, а не те, що сказали робити батьки, тому що вважають себе вже «дорослими». У такому випадку батьки повинні діяти згідно з ситуацією. Тут потрібно чітко розуміти: дитина маніпулює чи намагається соціалізуватися та виокремити свою індивідуальність.
- Важливо встановити довірливі стосунки між дітьми та батьками. Грубою помилкою батьків являється принизливе ставлення до дитини, фрази на кшталт: «Ти ще малий, тому не лізь у дорослі справи. Знай своє місце». Знаходьте «золоту середину» в спілкуванні, надавайте можливість дитині бути самостійною, але потрібно це робити в міру дозволеного.
- У 5-6 років дитина ще дуже залежить від батьків, тому головною умовою подальших довірчих стосунків між дітьми та батьками — ваша любов до них. Потрібно, щоб дитина постійно знаходилась у відчутті щастя. Тоді в неї ніколи не з’явиться комплекс самотності.
І найголовніше — щоб дитина була щасливою та відчувала, що її люблять, 10 разів на день обіймайте її та дайте відчути, як ви сильно її любите. Це є найголовнішою умовою виховання та подальших гарних і довірливих стосунків із дитиною, дасть можливість їй не замкнутися в собі!
Також у цьому віці варто вже подумати про підготовку дитини до школи
«Підготовка дітей до школи»
Підготовка дітей до навчання в школі – фундамент для майбутньої успішності. Це відповідальний період в житті не тільки дитини, але і кожного з батьків. Початкова школа є переломним моментом на шляху становлення маленької особистості. Змінюється режим і ритм життя, з’являється відповідальність за свої дії, маленькі, але перші обов’язки. Все це в цілому викликає стрес у дитини, і те, як він з ним впорається, багато в чому залежить від правильної підготовки. Фахівці Coral Family знають, як організувати незабутній сімейний відпочинок і допомогти встигнути підготуватися до школи.
Що передбачає готовність до школи?
Підготовка дитини до школи складається з трьох компонентів:
- соціальна — вміння адаптуватися в соціумі;
- інтелектуальна — базові навички читання, письма, підрахунку;
- емоційна — готовність дитини бути самостійним і відповідальним.
У більшості випадків тестується тільки інтелектуальна складова. Комунікативний навичок, а також емоційна готовність залишаються «за бортом». Однак психологи не втомлюються повторювати, що саме соціальна «зрілість» дошкільника обіцяє йому успіх в навчанні. Щоб діти успішно «гризли граніт науки», їм повинно бути в школі емоційно комфортно.
Головна мета початкової школи – навчити дітей рахувати, писати і читати. Виникає логічне запитання: навіщо тоді всьму цьому вчити дитину до 1 класу? Як кажуть педагоги, базові навички складають необхідну основу для їх успішного оволодіння. Не секрет, що різним дітям для запам’ятовування одного і того ж матеріалу потрібен різний час. Шкільна програма орієнтована на середній рівень. Щоб всі дітки вкладалися в заданий темп, необхідна дошкільна підготовка.
Наступна складова – вміння дитини спілкуватися, висловлювати свої думки, контактувати з соціумом. Психологи таку підготовку ставлять на перше місце. Малюк, який вміє писати і читати, але погано адаптується в колективі, завжди буде «білою вороною». Ось чому важливо, щоб до школи діти відвідували садки, центри розвитку або гуртки. Тільки перебуваючи в колективі, дитина вчиться вибудовувати відносини і отримує необхідні комунікативні навички.
Як батькам підготувати дитину до школи?
Багатьох батьків хвилює питання: чи можна підготувати дитину до школи самостійно? Однозначної відповіді психологи і педагоги не дають, тому що чимало прикладів успішних дітей, які навчалися вдома. Однак є великі ризики у розвитку комунікативного досвіду. Відмовлятися повністю від дитячого садка або дошкільного закладу не варто. Навіть батьки з необхідними педагогічними навичками не зможуть замінити дитині спілкування з однолітками.
Якщо малюк з якихось причин не відвідує дитячий сад, підготовку необхідно організувати вдома і додатково відвідувати спеціальні курси. Вливати дитини в колектив психологи радять якомога раніше. В ідеалі з 3-4 років. Для початку це можуть бути різні творчі гуртки, трохи пізніше – розвиваючі групи для дошкільнят. Вартість курсів залежить від насиченості програми навчання. Базові інтелектуальні навички допомагають розвивати індивідуальні заняття з репетитором. За допомогою комп’ютерних технологій їх можна проводити онлайн.
Домашні заняття
- Навчання як гра. Педагоги і психологи рекомендують починати перші заняття в ігровій формі. Не потрібно відразу садити дитину за зошит або за книгу. Рахувати починайте під час прогулянки або гри: «давай порахуємо кубики», «давай дізнаємося, скільки на дереві сидить ворон» та інше. Починати вивчати букви також бажано в звичних побутових ситуаціях, наприклад, під час походу в магазин. Завдання батьків – зацікавити дитину процесом навчання.
- Міні-уроки.Перші заняття повинні тривати не більше 15 хвилин.
- Метод пряника. Хвалити дитину потрібно не тільки за правильні відповіді, але і за прагнення вчитися. Заохочуйте і мотивуйте тягу до знань приємними бонусами: «Давай зараз почитаємо і потім подивимося мультик». Ніколи не сваріть і не карайте малюка, якщо він відмовляється читати або у нього щось не виходить.
- Зміна діяльності. Важливо пам’ятати, що у дітей надзвичайно рухлива психіка. Всидіти на місці 15-20 хвилин для них складно, не кажучи про те, що і не корисно. Чергуйте заняття з читання чи письма з активними іграми, фізичними навантаженнями, математику з малюванням і т.і.
- Повторення – мати навчання. Не переходьте до нового матеріалу, поки малюк не засвоїть попередній. Після початку нових «уроків» повертайтеся до вивченого. Практикуйте повторення не тільки під час уроків. Наприклад, під час прогулянки попросіть дитину згадати таблицю множення.
- Використовуйте практичні заняття. Діти погано засвоюють матеріал в теорії, тому все нове підкріплюється практикою і візуалізацією. Обирайте книги з яскравими ілюстраціями, використовуйте практичний матеріал.
- Сучасна школа. Підбирайте навчальний матеріал відповідно до чинної шкільної програми.
Уроки математики
Підрахунок і елементарні математичні дії розвивають мислення і логіку дітей. Обов’язково необхідно практикувати уроки математики вдома. Ось поради з організації такого навчання:
- Починайте рахувати знайомі предмети в ігровій формі: цукерки, фрукти, іграшки. Поступово переходьте на спеціальні картки і рахункові палички.
- Вивчайте прийоми додавання і віднімання на прикладі предметів: 5 яблук + 1 = 6 яблук, 2 цукерки – 1 цукерку = 1 цукерка. Обов’язкова візуалізація.
- Вивчайте предмети геометрії на прикладі знайомих предметів і під час їх промальовування.
- Перетворіть приклади в захоплюючу гру.
Уроки письма
У школі діти досить багато пишуть, тому важливо підготувати кисть малюка до навантажень.
- Починайте уроки письма з 5-хвилинних занять, поступово збільшуючи час до 15-20 хвилин.
- Тренуйте кисть за допомогою промальовування предметів спочатку за шаблоном, потім самостійно.
- Розвивайте дрібну моторику з 2 років: ліплення з пластиліну, м’яке тісто, перебирання крупи, вирізання по контуру.
- Навчання письма починайте з друкованих літер.
- Виконуйте гімнастику для пальців.
Уроки творчості
Якщо дитина не відвідує творчі гуртки, необхідно вдома кожен день займатися творчістю.
- Навчіть правильно користуватися фарбами, олівцями, фломастерами, крейдою.
- Купуйте розмальовки.
- Практикуйте малювання, ліплення, аплікацію.
- Навчайте готувати робоче місце і потім його прибирати.
Як підготувати дитину до школи: поради психолога
- Розповідайте, які пріоритети він отримає, коли буде школярем: спілкуватиметься з дітьми, стане самостійним, буде «дорослим» та інше.
- Спілкуйтеся з малюком на тему шкільних років, згадуйте своїх вчителів, читайте шкільні розповіді. Дитина повинна розуміти, що навчання – це обов’язковий етап в її житті.
- Цікавтеся думкою сина або дочки, дозволяйте відстоювати свою точку зору.
- Грайте в «Школу», програвайте різні моменти: виступ перед дошкою, розповідь вірша, дозвольте дитині бути в ролі вчителя.
- Привчайте з ранніх років всі розпочаті справи доводити до кінця.
- Привчайте до самостійності в діях і рішеннях.
- Моделюйте конфліктні ситуації і разом знаходьте їх рішення.
До школи як на свято
Дитина із задоволенням піде до першого класу, якщо його не тільки підготувати, але і налаштувати. Батьки часто припускаються помилок, після чого діти стикаються з розчаруваннями і втратою інтересу до навчання. Як цього уникнути, фахівці Coral Family підготували схему.
Що не робити?
- Не варто готувати дитину до школи в останнє літо. Не формуйте негативні асоціації з процесом навчання ще до його початку.
- Не обіцяйте, що школа буде найкращим періодом життя. Нехай малюк сам вирішить.
- Не передавати своє хвилювання. Дитина читає тривогу і емоційний стан батьків.
Що робити?
- Підвищіть статус дитини. Зробіть подію радісною і позитивною. Привітайте з новим етапом життя.
- Влаштуйте шкільний шопінг. Сходіть разом з дитиною до магазину і купіть все необхідне для школи. Нехай сам вибере собі ранець або пенал.
- Привчайте до нового режиму за 2-3 тижні до початку навчального року. Будіть та кладіть спати дитину поступово скорочуючи час на 5-10 хвилин від звичного графіка.
- Промовляємо обов’язки, з якими зіткнеться дитина в школі. Підготовка домашнього завдання або відвідування продовженого дня не повинні бути несподіванкою.
- Зміцнити імунітет. Свіже повітря, фізичні навантаження, активні ігри і вітаміни – найкращі супутники майбутнього школяра. Почніть підготовку організму за 1,5 місяці до 1 вересня.
















Visit Today : 14
This Month : 155
Total Visit : 16421